czwartek, 28 listopada 2013

Być intelektualistą

Jeżeli nie masz zbyt wiele do powiedzenia, postaraj się to możliwie skomplikować.

Rasowy intelektualista boi się prostoty  jak rolnik - suszy.

wtorek, 19 listopada 2013

Rozwijać charakter i kompetencje

Sokrates powiedział: "Najbardziej honorowy sposób życia na tym świecie to być tym, za kogo się uważamy"
Presja, by w oczach innych uchodzić za człowieka...  ( i tu można wpisać różne słowa) sprawia, że niektórzy ludzie uciekają się do manipulacji.

poniedziałek, 18 listopada 2013

Uwierzyłbyś, że... ?

Płynne ruchy ciała mają wpływ na kreatywność. 
Płynne ruchy  „przywodzą na myśl bezpieczne otoczenie, w którym możemy bez obaw puścić wodze fantazji i swobodnie eksplorować zakamarki wyobraźni” twierdzą autorzy eksperymentu.

o badaniu

niedziela, 17 listopada 2013

O wytrwałości

Amerykańska psycholog Angela Lee Duckworth, która zajmowała się badaniem czynników wpływających na osiągnięcia edukacyjne, wskazała na wytrwałość, jako najskuteczniejszy czynnik sukcesu nie tylko w edukacji, ale i w życiu zawodowym.
Psychologia w szkole, 5/2013


"Upór i wytrwałość mają tę samą matkę. Pierwszy jest celem samym w sobie, zaś druga dąży spokojnie do celu."

piątek, 15 listopada 2013

Cechy dobrego nauczyciela. 3

Czy masz ochotę słuchać kogoś kogo nie lubisz? 
A  uczyć się od niego? 
Uczeń nie słucha tego nauczyciela, którego nie lubi.

środa, 13 listopada 2013

Cechy dobrego nauczyciela

  • Lubi pracować z dziećmi dbając jednocześnie o własne kwalifikacje i inwencję twórczą
  • Jest skłonny do podejmowania ryzyka i myli się rzadziej niż inni
  • Nie ignoruje i nie wypiera się pomyłek. Jest skłonny do przyznania się do swoich błędów i uczenia się na nich
  • Pomaga zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w grupie, aby oni również mogli popełniać błędy
"Edukacja jest tym, co zostanie, gdy zapomnisz wszystkiego, czego nauczono cię w szkole"  Albert Einstein

poniedziałek, 11 listopada 2013

czwartek, 7 listopada 2013

Warto pomyśleć

"Dyscyplina, której nauczysz się i charakter, który ukształtujesz dzięki osiągnięciu celu mogą być bardziej wartościowe niż osiągnięcie samo w sobie". Bo Bennett

środa, 6 listopada 2013

Uwierzyłbyś, że... ?

czyli o problemach wybitnych twórców w dzieciństwie.
  • Ludwig van Beethoven nie znał tabliczki mnożenia
  • Albert Einstein miał 4 lata, gdy zaczął mówić (7 gdy zaczął czytać)
  • Winston Churchill nie zdał do VI klasy
  • Wolfgang Amadeusz Mozart (w wieku 12 lat napisał operę) jego chęć do błazeństw przeszkadzała wszystkim znajomym
  • James Joyce bał się burzy i psów
  • Emil Zola, Marcel Proust i Marc Chagall jąkali się