poniedziałek, 24 czerwca 2013

Każdy jest kowalem swojego... mózgu

Uczniom sumiennie przygotowujący się do egzaminu przybywa substancji szarej w korze ciemieniowej oraz w tylnej części hipokampa. Dzięki temu sprawniej się uczą i więcej zapamiętują.
Trzy kluczowe zasady dla rozwoju mózgu:
1. powtarzanie - w ten sposób wzmacniamy połączenia pomiędzy neuronami
2. umieszczanie nowo nabytej wiedzy w jakimś znacznym kontekście, ponieważ dzięki temu łatwiej połączymy ją z tym, co już wiemy
3. uświadomienie sobie, że możemy wpływać na rozwój własnego mózgu i dzięki wysiłkowi możemy zwiększyć swoją inteligencję (to powinno zachęcić do "używania mózgu" szczególnie tych uczniów, którzy nie uważają się za szczególnie bystrych).
"Psychologia w szkole" 3/2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz