czwartek, 27 września 2012

Zachwyt zwiększa skuteczność nauki. 2/2

http://news.fr.msn.com/ecologie
Zdaniem Manfreda Spitzera " to co ludzi napędza, to nie fakty i dane, ale uczucia, historia i przede wszystkim inni ludzie."

Gdyby tekst o Himalajach napisał uczestnik wyprawy, który marzy o kolejnej, to oprócz danych liczbowych były by emocje i zachwyt.
Na to co na nas robi największe wrażenie, neurony natychmiast odpowiadają tworzeniem nowych struktur. 
międzymózgowiu uwalniają się neuroprzekaźniki, m.in. adrenalina, noradrenalina i dopamina a także peptydy, np. endorfiny czy enkefaliny. Wysłane za ich pośrednictwem synapsy stymulują neurony do produkcji białek, niezbędnych do tworzenia nowych wypustek. W ten sposób w mózgu powstają połączenia neuronalne, które są namacalnym skutkiem procesu uczenia się.
Psychologia w szkole. Jesień 2012

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz