piątek, 29 marca 2013

Ćwiczymy umiejętność kojarzenia.

praca: Kuba, lat 8
Poszukujemy określeń.
Jedno dziecko wypowiada dowolne słowo a drugie musi znaleźć natychmiast 1-3 przymiotniki, które je określą, np. 
mrówka - mała, czarna, pracowita
koc - miękki, ciepły, potrzebny
królik - ...
Inna wersja dobry, jak... i trzeba dodać odpowiednie słowo, np. dobry jak miód, jak deszcz w maju, jak przepis na pączki...
żółty jak... i znów padają określenia jak kaczeńce na łące, jak cytryna, jak kogel-mogel
biały jak śnieg, gęsi puch, chmury na niebie, 
czerwone jak truskawka, czerwony kapturek, krew, zachód słońca,
głośny jak radio sąsiadów, warkot silnika samolotu, grzmot

1 komentarz:

  1. słodki, puchaty, przerobiony na pasztet, wielkanocny, kolorowy, sztuczny, mały, wielki, żywy, zabójczy, wkurzony, fikcyjny, wielkouchy, bojący się, śmiały, bajkowy, martwy, zjedzony, ugotowany, smaczny, niesmaczny, cudowny, głodny, jedzący, hodowany

    Adam :P

    OdpowiedzUsuń